Cada persona és lliure de prendre les seves decisions recolzant-se en els criteris que cregui convenient. De fet, com a consumidors, som especialistes en buscar productes contínuament, cosa que de vegades passa també en serveis. Lamentablement, els serveis, i encara més els sanitaris, són molt més complexos d’objectivar i poder així comparar.

Per tant a l’hora de prendre decisions sobre serveis sanitaris, potser hauríem de considerar aquells intangibles que escapen al mercadeig habitual del consum de productes.

En aquest sentit, hem de recordar que l’odontologia va patir, temps enrere, una revolució a causa de l’entrada en el panorama odontològic de les franquícies, cadenes i mutualitats de salut. Aquestes empreses, moltes de les quals només tenien com a missió guanyar diners, van començar a baixar preus amb la intenció de guanyar pacients i engreixar així els seus comptes.

No és que no sigui lícit voler guanyar diners, tots ho pretenem, però la vocació de servei i els estàndards de qualitat no són els mateixos entre aquestes empreses i les clíniques dentals tradicionals. Vegem.

precios dentistas

Problemes de ser el dentista més barat

Problemas de ser el dentista más barato

Per ser el més barat un dentista ha de ser capaç de guanyar diners reduint al màxim els costos. O sigui, ha de treballar molt més perquè guanya molt menys en cada pacient. Què implica això? Doncs materials més barats, professionals mal pagats, temps d’atenció més curts, garanties més rígides, etc.

¿I tot això, què comporta? Una dada: el 3’5% de les clíniques dentals d’Espanya són franquícies, cadenes o clíniques de mútua, però acumulen el 50% de les reclamacions. És a dir, aquest tipus de clíniques dentals tenen 27 vegades més reclamacions que les clíniques dentals tradicionals. Casualitat? Difícil.

E

Diferències en els resultats

Finalment els pacients volen obtenir allò pel que han pagat. Ni més ni menys. Que les clíniques més “barates”, com franquícies, cadenes i mútues tinguin més queixes i reclamacions és una prova que, normalment, el barat surt car.

No és una cosa difícil d’entendre, ja que aquest tipus de clíniques compten amb personal menys qualificat que no para de rotar (fruit d’unes condicions deficients), amb una dubtosa implicació, amb uns protocols basats en la facturació i, en definitiva, amb una estructura més comercial que sanitària.

E

Diferències en els recursos materials / tecnològics

Com qualsevol instal·lació mèdica, la tecnologia és essencial tant per a l’avaluació com per al diagnòstic i el tractament.

Avui dia pots trobar clíniques dentals amb equips obsolets, sense equips de radiologia actuals, amb butaques dentals antics i, en definitiva, clíniques dentals que no inverteixen en innovació. Fins i tot per al confort del pacient hi ha infinitat de recursos que, de tenir-los, converteixen l’experiència del pacient en alguna cosa substancialment diferent a la que habitualment es coneix com “visita al dentista”.

Sense anar més lluny, Sanz Clínica Dental compta amb l’últim en tot el relacionat amb l’odontologia. Per exemple, som dels pocs de la província amb tecnologia per realitzar restauracions ceràmiques definitives en unes hores, que compta amb equips de radiodiagnòstic 3D d’última generació, que està capacitada per realitzar implants immediats amb provisionals fixos o que inverteix -i molt- en experiència del pacient, és a dir, que innova en tecnologia i coneixements per augmentar el benestar del pacient en cada visita.

En definitiva, una clínica dental que no inverteix pot permetre el luxe de reduir preus, pel fet que redueix la qualitat del servei. A més recursos, més gran és la probabilitat d’oferir un bon tracte i un bon tractament.

diferencias recursos odontologicos
E

Diferències en l'atenció

Quan el personal treballa feliç, sota criteris clars, amb protocols d’atenció centrats en el pacient, amb valors honestos i amb una càrrega de treball adequada, la probabilitat de rebre un bon tracte és molt superior que en centres amb personal menys qualificat, pitjor pagat i amb polítiques centrades en el resultat econòmic.

Una dada: Dentix Figueres té 22 ressenyes a Google amb una puntuació de 1’3 sobre 5, gairebé totes denunciant un mal tracte per part de personal, esperes interminables, etc. Adeslas, per la seva banda, té una de 2’5, sent igualment l’atenció una dels aspectes pitjor avaluats.

E

Diferències en els professionals

Les cadenes, mútues i franquícies paguen pitjor que les clíniques dentals tradicionals. Això és un fet que tothom en el sector coneix. Té sentit, ja que el marge de guany en aquest tipus de clíniques dentals es pressuposa més petit i han de pagar sous molt ajustats. El resultat és que cap dentista amb experiència voldrà treballar per a aquest tipus d’empresa, de manera que acaben emprant a odontòlegs acabats de graduar, odontòlegs que acaben d’aconseguir l’homologació (professionals que vénen d’altres països) i professionals que no aconsegueixen treballar en centres més prestigiosos.

Però això no només passa en el cas de dentistes, també passa amb auxiliars, higienistes, recepcionistes, protèsics … Tota la cadena d’atenció està contractada amb el handicap de tenir unes condicions laborals pitjors, cosa que, sens dubte, afectarà finalment al pacient.

Algú creu que els millors professionals acceptaran els sous més baixos del sector?

E

Diferències en el material

Al argumentar d’algunes cadenes i / o franquícies està el fet que al treballar més i ser més grans que una clínica dental familiar, poden negociar els preus i obtenir material més barat. Això és del tot cert, no ens hem d’enganyar, però la realitat és que aquestes cadenes no utilitzen els materials més prestigiosos, de manera que acaben negociant el preu amb marques molt més econòmiques.

diferencias material dentista
E

Diferències en les garanties

Quan el teu marge de benefici és reduït i has de “vendre” molt, les garanties solen ser molt menors.

Per exemple, en les clíniques dentals de mútues, franquícies i cadenes, emparats pels riscos naturals de fracàs en cirurgies, si un implant dental fracassa has de pagar novament si vols tornar a col·locar-te un altre.

Són les seves normes, ja que la seva política no aguantaria haver de suportar el cost de reimplantaments en pacients.

El mateix passa amb altres tractaments: si alguna cosa surt malament, no assumeixen responsabilitats ja que t’han fet signar anteriorment un consentiment informat on les responsabilitats no comprenen infinitat de circumstàncies.

mejores resultados garantias dentales
confia en sanz clinica dental

En clíniques com la nostra estem acostumats a rebre pacients que vénen molt descontents d’aquest tipus de clíniques dentals que prometen, per exemple, implants dentals amb corona per menys de 1.000 €. Veiem autèntiques aberracions, treballs negligents, tractaments innecessaris i casos difícils d’argumentar odontológicamente.

Si no vols jugar-te-la amb la teva salut, no apostis tot al més barat.

Vols més informació?

Si tens algun dubte sobre qualsevol tractament dental escriu-nos i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.

¿Te ha parecido este, un artículo 5 estrellas? Déjanos tu valoración:

1 estrella2 estrellas3 estrellas4 estrellas5 estrellas (1 votos, promedio: 5,00 de 5)
Loading...

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.

ACEPTAR
Aviso de cookies
Formulario Lateral CAT
close slider

Demana cita amb nosaltres

Tractament: